Virus.Win32.Nimnul.a,Trojan-Dropper.VBS.Agent.bp - Nasıl bulaşır, nasıl temizlenir!

Virüsler başımızın belası

 Bulaşma şekli : Bu virüs genellikle bilgisayarlara email ve program crack dosyaları yoluyla bulaşıyor. Nasıl bulaştığı çok önemli olmasa da.



Nasıl kurtulurum : Virüsü Söylemesi ayıptır bizim dükkanda çalışan bir arkadaşın laptopunu tamir ederken keşfettim. Uzun aramalar neticesinde virüsün Windowsun içerisinden hiçbir şekilde temizlenemediğini öğrendim. Bir kaç saatlik aramanın sonunda bu internet çöplüğünde Kaspersky Antivirus Rescue diskin etkili olduğunu buldum. (Belirtmem de fayda var diğer antivirus programları virüsü silerken sizin için gerekli olan programlarınızı da götürüveriyor.) 
 

Kaspersky Rescue Disk indirmek için ===>

Peki bu programı indirdik nasıl kullanacağız... 

 Nasıl Yaparım : Burdan sonrası çok zor değil ama biraz dikkat.
İhtiyaçlar; 1 adet boş cd veya dvd, bir adet cd yazıcı (writer) ve biraz sabır.

Ben indirdiğimiz dosyayı ücretsiz cd yazma programı olan İmage Burn adlı programla yazdım.  (programın ismi aynı zamanda indirme linki). Boş cd yi yazıcıya koyup programı çalıştırın ve şu menuden
İmage burn menu



 Write image file to disc seçin. Sonraki menuden
Source kısmına indirdiğiniz Kaspersky Rescue Disc image' ını tanıtın. sonrası en alttaki dosyadan cd ye doğru ok olan tuşa basıp beklemek.

Asıl zor olan kısma geldik. Çoğu bilgisayar kullanıcısı bilgisayarını sadece windows gibi bir işletim sistemi ile kullanabileceğini sanır. Halbuki daha kolayı da var, başlangıç cdsi ile diğer işletim sistemine girmek.

Bilgisayar açılışında ilk olarak cd yada dvd yi okuyacak şekilde olmalıdır. (Bu konu ayrı olarak işlenebilir şimdilik şu linktekileri uygulayabilirsiniz) http://www.probilgi.com/bios-boot-siralamasi-degistirme-resimli-anlatim.html

Cd ile boot edilen bilgisayarınıza KAV Rescue diskinin takılı olduğundan emin olun. Çıkan menuden 


Geri sayım bitmeden bir tuşa basın,
Okuyabildiğiniz hatta anlayabildiğiniz dili seçin,
En üst menu en kullanışlı olanı,
Şimdi windowsa benzedi programımız, burdan gerisi çok basit Kaspersky Rescue Disk yazan simgeyi çift tıklayın sağ üstteki Settings den (ayarlar) Bulunan dosyaları temizle (Select action ve alt menuden Disinfect (temizle)  ve Delete if disinfection (temizleyemessen dosyayı sil)seçili olsun
Bu kadar işlem bittiğinde raporlara bakın virüslü dosyaları inceleyin. Mümkünse raporun bir yedeğini bilgisayarınıza kopyalayın, Takıldığınız şeyleri bu sayfada yazın beraber çözelim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar